وقتی یک عکاس با تجربه به عکسی که توسط شخص دیگری گرفته شده است نگاه می کند، فکر میکنید در ذهن او چه می گذرد؟

چگونگی خوانش یک عکس همانند کتاب

وقتی یک عکاس با تجربه به عکسی که توسط شخص دیگری گرفته شده است نگاه می کند، فکر میکنید در ذهن او چه می گذرد؟

چرا باید عکس ها را بخوانیم؟

عکاسی که میخواهد رشد کند این کار را نه فقط با یادگیری مواد آموزشی بلکه همچنین با نگاه کردن به هنر خلق شده توسط دیگر هنرمندان انجام می دهد. یک نقاش فقط کتابها را نمی خواند و نقاشی کند، او زمانی را به مشاهده و درک نقاشی های سایر نقاشان صرف می کند.

یک آشپز خوب برای طبخ یک غذای ویژه،ترکیب ده ها دستور را به کار می برد، برای اینکه عکاس بهتری شوید، باید زمانی را به نگاه کردن به آنچه که سایر عکاسان انجام داده اند صرف کنید و درباره جنبه های مختلف عکاسی بیاموزید.

اگر می خواهید عکاسی تان را تقویت کنید، باید شروع به بررسی آنچه که سایر عکاسان انجام می دهند کنید درحین انجام این کار باید بدانید که در عکس به دنبال چه چیزی بگردید و چگونه عکس را بخوانید.

چگونه هر عکسی را مانند یک کتاب بخوانیم

اول، بفهمید چه چیزی عالی است

برای شروع خواندن یک عکس این است که ابتدا بفهمیم چگونه میتوانیم یک عکس خیره کننده از غذا بگیریم. اصول یک عکس عالی می گوید که چه چیزی عالی است. میتوانید عناصر طراحی را بیاموزید و چیزهای بیشتری را یاد بگیرید. این به شما یک آموزه قوی در اصول را خواهد داد. وقتی آنرا به دست آوردید، وقت به حرکت درآمدن است. با این شروع کنید….

سوژه اصلی را تعیین کنید

فهمیدن سوژه اصلی در کادر به شما کمک خواهد کرد که جا پای عکاس بگذارید و چیزها شروع به واضحتر شدن میکنند.

محل دوربین را تعیین کنید

می توانید تعیین کنید که دوربین کجا بوده؟ درباره صحنه فکر کنید. آن عکس غذایی که به آن نگاه کردید، چه چیزی از آن میتوانید بفهمید، دوربین کجا بوده است؟ این عکس در چه زاویه ای گرفته شده؟ آیا میتوانید تصویر سازی کنید که عکاس وقتی آن عکس گرفته می شده چگونه ایستاده بوده؟

منبع نور

در آن عکس که شما به آن نگاه میکردید، منبع نور کجا قرار گرفته؟ پشت دوربین؟ مقابل دوربین؟ راست یا چپ؟ فکر میکنید چندین نور وجود دارد؟ آیا میتوانید سایه ای ببینید؟ حالا میتوانید منبع نور را پیدا کنید؟

عناصر هنر

وقتی عکس را بررسی میکنید، ببینید چه عناصری به کار رفته اند و چگونه از آنها استفاده شده است. توجه کنید که چه طور آنها به کار رفته اند و سپس توجه کنید که این عناصر به چه اشکالِ دیگری میتوانند در یک عکس به کار برده شوند.

ترکیب بندی را مشاهده کنید

فکر کنید، که چه چیزی تکیه گاه سوژه اصلی است. ، مخصوصا در عکاسی از غذا، باید تصمیم بگیرید چه چیزی باید نگه داشته شود و چه چیزی باید از صحنه خارج شود.

در داخل کادر

کادر اصولا قرار گرفتن سوژه ها در داخل فریم است. توجه کنید که چه چیزی را اگر عوض کنید عکس را زیباتر می شود.

غربالگری پس زمینه

به پس زمینه آن عکس نگاه کنید. آنرا بررسی کنید. چه حالتی دارد انواع پس زمینه های صاف و باف دار،سفید و رنگی و ... آیا پس زمینه سفید باعث شده که عکس بهتر به نظر بیاید؟ چند رنگ روشن در پس زمینه چه کاری انجام خواهند داد؟
در انتها لیست کوتاهی از نکات مختلف درباره مطالعه را که باید از خوتان بپرسید، آماده کنید. اگر شما قادر به مطالعه عکس های مختلف شوید ، در مهارتهایتان رشد و بهبود پیدا خواهید کرد.

تمرین

عکس زیر را بخوانید. نوت برداری کنید، ذهنی هم خوب است. به هر یک از جنبه هایی که در بالا درباره آنها صحبت کردیم توجه کنید. این یکی باید آسان باشد.


اشتراک گذاری در facebook