هر روز غذا در جلوی روی ما است – هفت روز هفته/بیست و چهار ساعت. در بشقابهایمان، در مجلات، در تلویزیون حتی در صفحات رایانه ها.

هر روز غذا در جلوی روی ما است – هفت روز هفته/بیست و چهار ساعت. در بشقابهایمان، در مجلات، در تلویزیون حتی در صفحات رایانه ها.

اگر در حال خوردن آن نیستیم در حال صحبت کردن درباره چیزی که تازه خورده ایم یا درباره چیزی که میخواهیم برویم بخوریم هستیم! ما آن چیزی هستیم که میخوریم؛ رژیم غذایی ما شیوه زندگی، انتخابها و اعتقاداتمان را منعکس میکند.

اجازه بدهید برای شما 10 نکته مهم برای گرفتن عکسهایی از غذاها که آب دهان را راه می اندازند شرح بدهم.

1) مواد تازه و بومی را انتخاب کنید، غذا را بیش از حد شلوغ نکنید و آنرا ساده نگه دارید

اجازه دهید غذا درباره خودش صحبت کند و داستانش را بازگو کند. من از دیدن عکسهایی با توت فرنگی خسته شده ام، اما تا حالا  چندین عکس کاستِرد سیب بیشتر ندیده ام!

2) اجازه دهید غذا به شما بگوید چطور دوست دارد عکاسی شود

آیا چیزی درباره غذا یا بشقابی که روبروی شما است وجود دارد که توجه شما را به خودش جلب کند، آن چه بوده است؟ آیا شکل آن است یا بافت آن؟ این سوال را جواب بدهید و شما خواهید دانست که آیا به نور سخت نیاز دارید یا نرم ، به این سوال جواب بدهید و شما خواهید فهمید که کدام زاویه برای گرفتن عکس از سوژه تان مناسب خواهد بود.

3) به نگاه کردن به سوژه تان ادامه دهید

آیا رنگین و پرطراوت است؟ غذا پادشاه است، پس زمینه و وسایلی را انتخاب کنید که غذایتان را کامل میکند بدون اینکه چهره غذا را بپوشاند؛ حواستان به کنتراست باشد.

  4) عکسی را بگیرید که در ذهنتان داشتید، سپس دریچه دوربین را کلید بزنید

بگردید و آزمایش کنید: بهترین عکس معمولا آن چیزی نیست که برای آن برنامه ریزی کرده بودید.

  5) از یک سه پایه استفاده کنید

 من هیچوقت نمیتوانم به اندازه کافی تاکید بکنم که این موضوع چقدر مهم است. یک سه پایه هر گونه شانس تکان خوردن دوربین را تقریبا به صفر کاهش خواهد داد و به شما اجازه خواهد داد از اکسپوژرهای طولانی تر که در موقعیتهای با نور کم کارآمد است استفاده کنید – یعنی رستورانها و بارها با نورهای  کم.

  6) چون من از رستورانها و بارها نام بردم، نکته شماره 6 من درباره توازن سفیدی است

توازن سفیدی – هر دوربین پیشرفته، حتی دوربینهای اتوماتیک، دارای کنترلی برای توازن سفیدی هستند، بنابراین از آن استفاده کنید. گاهی اوقات یک قالب نارنجی رنگ برای حالت گرم و صمیمی ساخته میشود اما گاهی اوقات هم فقط رنج آور است. گذشته از اینها، کنترل توازن سفیدی میتواند به عنوان یک ابزار خلاقانه به کار برده شود؛ فقط گزینه های متفاوت را جستجو کنید.

7) به موضوع خودمان بر میگردیم، و اینکه چگونه میخواهیم آنرا عکاسی کنیم – چه نوع لنزی مناسبتر است؟

به طور کلی گفته میشود، عمق میدان کم با غذاها خیلی خوب کار میکند زیرا سوژه اصلی را در مقابل پس زمینه  ایزوله میکند – توجه بیننده را مستقیما به سمت آن میکشد. اگر من مجبور به پیشنهاد فقط یک لنز برای عکاسی از خوراکی ها باشم، آن لنز 50 میلی متری با فاصله کانونی 1.8 است: کوچک و سبک است، گران نیست. لنز سریعی است و برای هر نوع عکاسی دیگر هم میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

دنبال جزیئات بروید و فریم را با سوژه تان پر کنید

  بعضی وقتها کمترین بیشترین است، مخصوصا وقتی غذا قهرمان است.

  9) سعی کنید که تصویر را با دوربین درست بگیرید

  برای تصحیح اشتباهات به فوتوشاپ خیلی اتکا نکنید؛ پس پردازش فقط باید 2 تا 5 دقیق برای هر تصویر طول بکشد.

  10) تعداد زیادی عکس مرجع بگیرید

  یعنی عکسهایی از تنظیمات نور بگیرید، عکسهایی از پس زمینه و وسایل. از اشتباهاتتان پند بگیرید، اجازه دهید دیگران به شما الهام ببخشند و بازخورد افراد دیگر را جستجو کنید.




اشتراک گذاری در facebook