غذا همیشه پیش روی ماست،اگر در حال خوردن آن نیستیم در حال صحبت کردن درباره چیزی که تازه خورده ایم یا درباره چیزی که میخواهیم برویم بخوریم هستیم! ما آن چیزی هستیم که میخوریم؛ رژیم غذایی ما شیوه زندگی، انتخابها و اعتقاداتمان را منعکس میکند.

ده نکته برای عکاسیِ هیجان انگیز از غذا

غذا همیشه پیش روی ماست،اگر در حال خوردن آن نیستیم در حال صحبت کردن درباره چیزی که تازه خورده ایم یا درباره چیزی که میخواهیم برویم بخوریم هستیم! ما آن چیزی هستیم که میخوریم؛ رژیم غذایی ما شیوه زندگی، انتخابها و اعتقاداتمان را منعکس میکند.

ده نکته مهم درباره عکاسی از غذا

1) مواد تازه و بومی را انتخاب کنید، غذا را بیش از حد شلوغ نکنید و آنرا ساده نگه دارید

اجازه دهید غذا خود داستانش را بازگو کند.

2) اجازه دهید غذا به شما بگوید چطور دوست دارد عکاسی شود

چه چیزی درباره غذا یا بشقابی که روبروی شما است وجود دارد که توجه شما را به خودش جلب می کند؟ با جواب به این سوال خواهید دانست که به نور سخت نیاز دارید یا نرم ، به این سوال جواب بدهید و شما خواهید فهمید که کدام زاویه برای گرفتن عکس از سوژه تان مناسب خواهد بود.

3) به نگاه کردن به سوژه تان ادامه دهید

در پس زمینه و وسایلی را انتخاب کنید که غذایتان را کامل کند و به فضای عکس طراوت ببخشد بدون اینکه چهره غذا را بپوشاند؛ حواستان به کنتراست هم باشد.

4) عکسی را بگیرید که در ذهنتان داشتید، سپس دریچه دوربین را کلید بزنید

آزمایش کنید: بهترین عکس معمولا آن چیزی نیست که برای آن برنامه ریزی کرده بودید.

5) از سه پایه استفاده کنید

سه پایه هر گونه شانس تکان خوردن دوربین را تقریبا به صفر کاهش خواهد داد و اجازه می دهد از اکسپوژرهای طولانی تر که در موقعیتهای با نور کم کارآمد است استفاده کنید

6) وایت بالانس

وایت بالانس – هر دوربین پیشرفته، حتی دوربینهای اتوماتیک، دارای کنترلی برای توازن سفیدی هستند، از آن استفاده کنید. کنترل توازن سفیدی میتواند به عنوان یک ابزار خلاقانه به کار برده شود؛ فقط گزینه های متفاوت را جستجو کنید.

7) چه نوع لنزی مناسبتر است؟

عمق میدان کم با غذاها خیلی خوب سازگار است، زیرا توجه بیننده را مستقیما به سمت سوژه اصلی می کشد. پیشنهاد لنز برای عکاسی از خوراکی ها لنز 50 میلی متری با فاصله کانونی 1.8 است: کوچک و سبک است، خیلی گران نیست. لنز سریعی است و برای هر نوع عکاسی دیگر هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

دنبال جزیئات بروید و فریم را با سوژه تان پر کنید

بعضی وقتها کمترین بیشترین است، مخصوصا وقتی غذا قهرمان است.

9) سعی کنید که تصویر را با دوربین درست بگیرید

برای تصحیح ایرادات خیلی به فوتوشاپ خیلی اتکا نکنید؛ پردازش فقط باید 2 تا 5 دقیق برای هر تصویر طول بکشد.

10) تعداد زیادی عکس مرجع بگیرید

عکس هایی از تنظیمات نور بگیرید، عکس هایی از پس زمینه و وسایل. از اشتباه خود تجربه بیندوزید، اجازه دهید دیگران به شما الهام ببخشند و بازخورد افراد دیگر را بررسی کنید


اشتراک گذاری در facebook